قلب مرمر

قلب دین

قلب دین

مسلمان کیست؟(2)

يكشنبه, ۹ دی ۱۳۹۷، ۱۰:۵۷ ب.ظ

چنانچه در قسمت اول بیان کردیم معاندین و اسلام ستیزان همواره در تلاش هستند که اسلام را با شیوه های مختلف کنار قرار دهند تا به مقاصد شوم خود برسند.

واین را به شیوه های مختلف و متعددی انجام می دهند وما عمده شیوه آنان را که در این فضا انجام می دهند با روش ها و عملکرد های متفاوت در مطلب گذشته اشاره ای کردیم.

در ادامه شبهات گذشته این است که اگر به او بگوئید چرا الله به محمد (ص)گفته اگر کسی به دین تو نیامد دست و پای آن را بر خلاف جهت همدیگر قطع کن (مائده. آیه 33) می گوید منظور الله چیز دیگری بوده!

پاسخ ما :
سبحان الله،پروردگارا خودت شاهد این دروغ هستی
در کجای قرآن آمده که هر کس مسلمان نشد دست و پایش را بر خلاف یکدیگر قطع کنید
بفرمایید این آیه 33سوره ی مبارکه ی مائده:

کیفر آنها که با خدا و پیامبرش به جنگ برمى خیزند، و براى فساد در روى زمین تلاش مى کنند، (و با تهدیداسلحه، به جان و مال و ناموس مردم حمله مى برند،) فقط این است که اعدام شوند. یا به دار آویخته گردند.یا دست و پاى آنها، بعکس یکدیگر (چهار انگشت از دست راست و چهار انگشت از پاى چپ)، بریده شود. و یا از سرزمین خود تبعید گردند. این رسوایى آنها در دنیاست. و در آخرت، مجازات بزرگى دارند.

بیایید آیه را بررسی کنیم ببینیم واقعا اینگونه بوده است یا خیر

شأن نزول:
در مورد شأن نزول این آیه، چنین نقل کرده اند که
:

جمعى از مشرکان خدمت پیامبر(صلى الله علیه وآله) آمده مسلمان شدند، اما آب و هواى مدینه به آنها نساخت، رنگ آنها زرد و بدنشان بیمار شد.

پیامبر(صلى الله علیه وآله) براى بهبودى آنها دستور داد به خارج مدینه در نقطه خوش آب و هوائى از صحرا که شتران زکات را در آنجا به َچرا مى بردند، بروند و ضمن استفاده از آب و هواى آنجا از شیر تازه شتران به حد کافى استفاده کنند، آنها چنین کردند و بهبودى یافتند، امابه جاى تشکر از پیامبر(صلى الله علیه وآله) چوپان هاى مسلمان را دست و پا بریده، چشمان آنها را از بین بردند، سپس دست به کشتار آنها زدند، شتران زکات را غارت کرده و از اسلام بیرون رفتند.

پیامبر(صلى الله علیه وآله) دستور داد آنها را دستگیر کردند و همان کارى که با چوپان ها انجام داده بودند، به عنوان مجازات درباره آنها انجام یافت، یعنى چشم آنها را کور کردند، دست و پاى آنها را بریدند و کشتند تا دیگران عبرت بگیرند و مرتکب این اعمال ضد انسانى نشوند.

آیه فوق درباره این گونه اشخاص نازل گردید و قانون اسلام را در مورد آنها شرح داد.

منبع :
1.مجمع البیان ، جلد ،3صفحه ،3۲۳ذیل آیه مورد بحث، مؤسسة الاعلمى للمطبوعات بیروت، طبع اول، ۱۳۱۱هـ ق
2.تفسیر صافى ، جلد ،۲صفحه ،3۱مکتبة الصدر تهران، طبع دوم، ۱۳۱۱هـ ق
3.نور الثقلین ، جلد ،۱صفحه ،۱۲۱مؤسسه اسماعیلیان قم، طبع چهارم، ۱۳۱۲هـ ق
4.تفسیر المنار ، جلد ،۱صفحه 3۱3
5.تفسیر قرطبى ، جلد ،3صفحه ( ۲۱۳۱جلد ،۲صفحه ،3۱۳پاورقى، و جلد ،۱صفحه ،۱۳۳مؤسسة التاریخ العربى بیروت،
) هـ ق۱۳2۱
6.در المنثور ، جلد ،۲صفحه ،۲۷۳دار المعرفة، مطبعة الفتح جدة، طبع اول، ۱3۱۱هـ ق

توضیح :
این آیه در حقیقت بحثى را که در مورد قتل نفس در آیات سابق بیان شده، تکمیل مى کند و جزاى افراد متجاوزى که اسلحه
بر روى مسلمانان مى کشند و با تهدید به مرگ و حتى کشتن، اموالشان را به غارت مى برند، با شدت هر چه تمام تر بیان مى نماید :

کیفر کسانى که با خدا و پیامبر به جنگ بر مى خیزند، و در روى زمین دست به فساد مى زنند، این است که کشته شوند، یا به دار آویخته شوند، یا این که دست و پاى آنها به طور مخالف (دست راست با پاى چپ) بریده شود و یا این که از زمینى که در آن زندگى دارند تبعید گردند 

چنان که ملاحظه شد، کیفر کسانى که با خدا و رسول او به محاربه بر مى خیزند، یا در زمین فساد به راه مى اندازند چهار گونه است:
1.قتل
2.به دار آویختن
3.بریدن دست و پا به طور مخالف
4.و تبعید.

با توجه به این بیان توضیح ذیل براى رفع ابهام لازم به نظر مى رسد:
منظور از محاربه با خدا و پیامبر آن چنان که در احادیث اهل بیت(علیهم السلام)وارد شده و شأن نزول آیه نیز کم و بیش به آن گواهى مى دهد این است که:

کسى با تهدید به وسیله اسلحه به جان یا مال مردم تجاوز کند، اعم از این که به صورت دزدان گردنه ها در بیرون شهرها چنین کارى کند و یا در داخل شهر.
بنابراین، افراد چاقوکشى که به جان و مال و نوامیس مردم حمله مى کنند نیز مشمول آن هستند
.

جالب توجه است که: محاربه و ستیز با بندگان خدا در این آیه، به عنوان محاربه با خدا معرفى شده و این، تأکید فوق العاده اسلام درباره حقوق انسان ها و رعایت امنیت آنان را ثابت مى کند.

و منظور از قطع دست و پا طبق آنچه در کتب فقهى اشاره شده، همان مقدارى است که در مورد سرقت بیان گردیده، یعنى تنها بریدن چهار انگشت از دست یا پا مى باشد.

از ویژگی های ملحدین این است که تنها به مواردی استناد کنند که می توانند آن را با برداشت غلط و نادرست ووارونه خود تبلیغ و ترویج کنند.

دقت بفرمایید :

قران کریم براى این که راه بازگشت را حتى بر روى این گونه جانیان خطرناک نبندد و در صورتى که در صدد اصلاح برآیند، راه جبران و تجدیدنظر به روى آنها گشوده باشد در ادامه همان آیه مى فرماید:
مگر کسانى که پیش از دسترسى به آنها توبه و بازگشت کنند که مشمول عفو خداوند خواهند شد و بدانید خداوند غفور و رحیم است.
(مائده/34)

از این قسمت استفاده مى شود که تنها در صورتى مجازات و حد از آنها برداشته مى شود که پیش از دستگیر شدن به میل و اراده خود از این جنایت توبه کنند و پشیمان گردند .

البته نیاز به تذکر ندارد که توبه آنها سبب نمى شود اگر قتلى از آنها صادر شده، یا مالى را به سرقت برده اند مجازات آن را نبینند، بلکه تنها مجازات تهدید مردم با اسلحه برداشته خواهد شد.
و به عبارت دیگر
توبه او تنها تأثیر در ساقط شدن حق الله دارد و اما حق الناس بدون رضایت صاحبان حق، ساقط نخواهد شد.

پروردگار حکمی تعیین کرده برای کسانی که دست به فساد می زنند تا کشته شوند یا دست و پایشان در خلاف جهت هم قطع گردند

نه کسانی که عقیده ی ما را قبول نمی کنند !
در قرآن اعمال مفسدان معرفی شده است اگر تحقیق کنید متوجه خواهید شد که تمام آنها
تعدی به حقوق مردم است.

و باز هم تاکید می نمایم که این حکم برای دگر اندیشان نیست بلکه برای متجاوزان است افرادی همچون دزد و قاتل و ...

این احکام برای رفاه و امنیت و آسایش در بین مردم است نه اذیت کردن مردم.
در حالی که شبهه کننده از این عبارت استفاده کرده است تا خود را در برابر استدلال های محکم و متقن مجهز کند و بعد بگوید دیدید گفتم این مسلمان ها اینگونه هستند :
میگوید منظور الله چیز دیگری بوده!

مثل اینکه شخصی بگوید این باور من در مورد این دین و مذهب درست است به این دلیل اگر این باور مرا بگویی به پیروان آن دین و مذهب میگوید غلط است .
خب اینجا معلوم است شخص دست پیش را گرفته (به اصطلاح عرفی)تا به هر نحوی باور غلط خود را ثابت کند ...
آیا متخصصان آن دین و مذهب حق ندارند این باور را نقد کنند ؟؟
واقعا این ملحدین تا به کی می خواهند این سخنان سست و کوکانه را مطرح کنند.




موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۷/۱۰/۰۹

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی